Varijacije
Uz razumijevanje tehnike dodavanja novih proizvoda u katalog, definiranja skupine atributa i njihovih elemenata, preostalo je još samo odrediti varijacije koje su vezane uz spomenute pojmove. Ako se prisjetite "slavine marker" koju smo dodali u Marker katalog, vjerojatno ćete primijetiti da su varijacije tog proizvoda ostale nedefinirane. Laički rečeno, za slavinu nismo odredili u kojim sve veličanama i boji će se prodavati pa ćemo sada za taj proizvod definirati raspoložive opcije (tj. varijacije) za kupnju. Varijacija je ništa drugo nego li nekolicina povezanih atributa (karakteristika proizvoda) u nekakvu smislenu cjelinu - npr., Varijacija "Deluxe" slavine "Titan" može biti kombinacija atributa zlatna boja i materijala titan koji je otporan na koroziju.
Kreiranje varijacija
Editor za kreiranje varijacija moguće je pronaći na izborniku "Katalog":
Klikom na Varijacije (označili smo opciju tamno-plavom bojom) otvara se lista postojećih varijacija koja izgleda ovako:
Kao što se vidi na slici, varijacije su opisane nekolicinom atributa (atribut se odnosi na naziv kolone - id, Slika 1, Proizvod itd.). Evo što oni predstavljaju:
id - jedinstveni identifikator svake varijacije. Generira se automatski;
Šifra/bar code; Naslov; Atributi - prikazuje se jedinstvena šifra varijacije, njezin naziv te atribut (crna boja recimo) koji joj je dodjeljen;
Proizvod - prikazuje na koji proizvod točno se odnosi varijacija;
Popust - definira popust za pojedinu varijaciju;
Cijena - maloprodajna cijena pojedine varijacije proizvoda;
Dostupna količina - sam naziv kolone govori o čemu je riječ -> raspoloživa količina određene varijacije proizvoda;
Vidljivo - prikazuje status je li varijacija vidljiva u katalogu ili nije.
Prema spomenutim elementima varijacije je moguće uzlazno i silano sortirati, a prema nekima i filtrirati (šifra/bar code, proizvod, vidljivo). Naravno, tu su i određene grupne radnje koje ćemo sada pojasniti prije nego li pokažemo kako dodati novu varijaciju.
Grupnje radnje nad varijacijama
Nad varijacijama možemo napraviti nekolicinu grupnih radnji. U nastavku ćemo objasniti ukratko svaku od njih:
Polje Vidljivo u Ne - označene varijacije kupcima učinimo nevidljivima;
Polje Vidljivo u Da - označene varijacije kupcima učinimo vidljivima;
Polje Dostupna Količina u 0 - za označene varijacije možemo navesti kako ih više nema u prodaji (tj. na skladištu);
Polje Dostupna Količina u 1 - za označene varijacije možemo navesti kako su sada dostupne za narudžbu (tj. ima ih minimalno na skladištu jedna - ako ih ima više, to se uredi u editoru za varijacije);
Polje Popust u 0% - za označene varijacije prestajemo nuditi mogućnost prigodnog popusta
Polje Popust u X% - za označene varijacije definiramo određeni popust (umjesto X mogu ići popusti od 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 30%, 40% i 50% - pojedinu opciju biramo iz izbornika za grupne radnje gdje će recimo popust od 5% biti definiran s "Polje Popust u 5%").
Određenu grupnu radnju nad određenim varijacijama moguće je napraviti na način da se pored ciljanih opcija stavi kvačica na labele:
i zatim se putem izbornika (mi smo odabrali opciju od 10% popusta) potvrdi radnja za označenu grupnu radnju klikom na .
Sada kada smo objasnili grupne radnje nad varijacijama, možemo konačno definirati kako kreirati novu. Budući da se nalazimo na listi postojećih varijacija, novu ćemo dodati klikom na . Proces dodavanja odvija se u sljedećih nekoliko koraka:
1. Korak
Editor za uređivanje varijacija koji smo otvorili klikom na "Dodaj" izgleda ovako:
Prvo što je potrebno definirati jest Proizvod na koji će se odnositi ova nova varijacija. Oni se biraju iz liste postojećih u katalogu ili se putem ikone dodaje novi (kako se dodaje novi proizvod u katalog, objasnili smo OVDJE). Za ovu novu varijaciju, odabrat ćemo proizvod "Slavina marker":
2. Korak
Sada treba odrediti jedinstveni identifikator nove varijacije za proizvod "Slavina marker" - mi ćemo tu varijaciju nazvati "varijacijaDeluxe":
3. Korak
Stavljanjem kvačice ispod labele "Vidljivo" definiramo kako će nova varijacija biti vidljiva kupcima:
4. Korak
Sada ćemo se pozabaviti cijenom. Iako nju definiramo za proizvod kao takav, često se desi da određena varijacija troškovima nadilazi drugu pa je potrebno podići cijenu (npr., televizor dijagonale ekrana 82cm skuplji je za proizvodnju identičnog modela s 60cm dijagonale). Naravno, često je situacija da varijacija ne utječe na cijenu što je recimo slučaj s odjećom (majice istog modela u crvenoj i plavoj boji sigurno se neće razlikovati u cijeni). Ovisno o situaciji, za pojedinu varijaciju bira se prikladan model stavljanja cijene, a budući da u našem slučaju prodajemo varijaciju deluxe slavine marker, biti će potrebno podići cijenu za taj tip varijacije. Evo kako ćemo to učiniti:
Ovako izgleda dio editora nakon što smo unijeli podatke za cijenu varijacije. Da ukratko objasnimo svaku opciju:
Koristi cijene proizvoda - stavljanjem kvačice ispod ove labele određujemo kako će ova varijacija imati svoju posebnu cijenu. U slučaju da ona nije potrebna, ne stavljamo kvačicu što znači da će se pri odabiru varijacije koristiti cijena koju smo definirali kada smo u katalog dodali proizvod na koji smo odnosi nova varijacija;
Osnovna cijena - označava cijenu varijacije;
Popust - definira postotni popust na osnovnu cijenu (npr, za 10% unosi se broj 10.00). Može se razlikovati od varijacije do varijacije;
Izračun cijene - stavljem kvačice ispod ove labele uključuje se mehanizam koji automatski generira konačnu (akcijsku) cijenu temeljenu na unesenim podacima za osnovnu cijenu i popust;
Cijena - ovo je konačna cijena koju plaća kupac za pojedinu varijaciju. U polje nije potrebno ništa unositi ako se koristi mehanizam izračuna cijene budući da CMS nakon spremanja ove nove varijacije automatski popunjuje to polje.
5. Korak
Nakon što smo odredili cijenu za ovu varijaciju, preostalo je definirati raspoloživu količinu tog tipa proizvoda te neke druge dodatne opcije koje ćemo u nastavku pojasniti nakon što na idućoj slici vidite o čemu je riječ:
Dostupna količina - određujemo kvantitetu pojedine varijacije proizvoda -> mi smo našu odredili s 30 dostupnih komada koji se u polje unose kao decimalni broj 30.00;
Onemogući umetanje u košaricu - ako primjerice trenutno nemate na raspolaganju pojedinu varijaciju proizvoda, stavljem kvačice ispod spomenute opcije moguće je onemogućiti kupnju;
Koristi isključivanje izračuna proizvoda - (...)
Isključi iz izračuna dostave - za pojedinu varijaciju ako želite (npr, neka posebna promocija) moguće je isključiti iz troškova dostave.
6. Korak
Na kraju, preostalo je još ono najbitnije - izabrati željene atribute koji će u našem slučaju ulaziti u opis varijacije "Deluxe". Evo koje smo opcije izabrali u našem testnom primjeru:
Za atribute smo pokazali kako se kreiraju, a ako nam neki nedostaje, klikom na ikonu moguće je dodati novi u postojeću skupinu atributa. U slučaju da nam treba nova skupina atributa (recimo "materijal izrade"), nju je moguće dodati u editoru za skupine atributa - kako se to radi, pokazali smo ovdje.
Nakon ovih 6 koraka, sve što je potrebno jest kliknuti na kako bi se nova varijacija dodala u katalog.
NAPOMENE
1. Varijacije je poželjno definirati odmah pri dodavanju proizvoda u katalog. Identičnom editoru za kreiranje varijacija pristupa se putem izbornika Varijacije u editoru za dodavanje novih proizvoda (tab/editor je na vrhu označen crvenom bojom):
2. Varijacije koje kreiramo u izborniku za varijacije, automatski će biti vidljive pri uređivanju opcija za pojedini proizvod kataloga.
3. Za svaku varijaciju moguće je dodati sliku putem opcije "Slika 1" koja se nalazi na dnu editora.
4. Varijacije unosite ručno ili pomoću import tablice ili ERP sinkronizacijom se iste preuzimaju, a detalje uređujete ručno u CMS-u ovisno o dogovorenom načinu rada na projektu.
Kao i kod proizvoda, postoje Statusi sa kojima mijenjate dostupnost proizvoda, prikaz dostupnosti na stranici proizvoda/varijacije i prikaz dostave.