Katalog proizvodi
Za realizaciju bilo kakve online prodaje, katalog proizvoda je neizostavan element web mjesta. Poput ostalog sadržaja na webu, potrebno ga je podržati odgovarajućim modulom u CMS-u, kako bi vlasnik/administrator online trgovine mogao aktivno upravljati s onime što želi prodati i pod kojim uvjetima. Budući da Markerov CMS podržava internet trgovinu, modul katalog proizvoda se logično postavlja kao nužnost CMS sustava. U nastavku ćemo pojasniti sve njegove funkcionalnosti.
Osnovni modeli modula Katalog
Katalog u Markerovom CMS-u možemo pronaći u glavnom izborniku:
Klikom na ikonu koju smo označili tamno-plavom bojom, otvara se sljedeća lista:
Prije nego li se detaljno pozabavimo svim modelima, načelno ćemo definirati svaki za lakše razumijevanje opisa funkcionalnosti modula u cjelini.
Kategorije - ovdje definiramo kategorije proizvoda pomoću kojih će kupci filtrirati sadržaj kataloga (npr. odjeća, obuća, nakit i sl.)
Brendovi - još jedan dodatan filter za sužavanje izbora pojedine kategorije proizvoda (npr. tenisice brenda Adidas)
Proizvodi - lista svih proizvoda s detaljno definiranim karakteristikama
Varijacije - za jedan proizvod u katalogu definiramo varijacije -> npr., kod odjeće to može biti veličina (S, M, L, XL, XXL) ili boja (crvena, plava, zelena, žuta itd.) što znači da pod opis varijacije ulaze pojmovi S, M, L, XL, XXL, crvena, plava, zelena, žuta itd.
Skupina atributa - ako primjerice odjeću u katalogu razlikujemo po bojama (crvena, plava, zelena, žuta), boja će biti ovdje navedena kao skup atributa (atribut je po definiciji opisni element)
Atributi - popis svih razlikovnih elemenata za proizvode -> crvena, žuta, L, XL
Izdvojeni proizvodi - lista proizvoda koje želimo istaknuti na web stranici (npr, proizvodi na popustu, nova kolekcija i sl.)
Povezani proizvodi - proizvodi koji nekim svojim karakteristikama odgovaraju onima koje kupac trenutno gleda (npr, za prijenosno računalo povezani proizvod bi bio torba u koju se može staviti ili računalni miš)
Porezi - definiraju se stope proizvode s kojima se obračunava iznos svakog proizvoda
Model "Proizvodi" kojeg smo jedino istaknuli, namjerno nastoji zaokupiti vašu pažnju budući da je riječ o najvažnijem modelu modula Katalog u kojem ćete provoditi najviše vremena. Ajmo prvo krenuti od njega.
Opcije editora za dodavanje novog proizvoda
Klikom na model Proizvodi, otvara se sljedeća lista:
Kao što se vidi, ista nudi pregled unesenih proizvoda koji su opisani s nekolicinom atributa (različite kolone). U nastavku ćemo svaku načelno opisati:
id - jedinstveni identifikator proizvoda za bazu podataka u koju se on unosi. Riječ je o vrijednosti koja se automatski generira i koju administrator web trgovine ne može mijenjati.
Glavna slika - slika proizvoda gdje se za svaku varijaciju može navesti zasebna slika
Šifra/bar code/Naslov - definira se šifra proizvoda (tj. bar code) i njegov naziv
Kategorija/Brand - proizvod se dodjeljuje ranije definiranoj kategoriji, odnosno brendu
Popust - ako proizvod želimo prodavati po sniženoj cijeni, ovaj stupac ističe to
Cijena - u kunama definirana cijena proizvoda
Količina - dostupna količina proizvoda
Komentiranje - status za mogućnost komentiranja pojedinih proizvoda u katalogu
Vidljivo - status za vidljivost proizvoda kupcima
Recimo da sada želimo dodati novi proizvod i urediti informacije o njemu. Editor koji nam je za to potreban aktivirat ćemo klikon na ikonu .
Otvara nam se sljedeći editor:
Editor za definiranje proizvoda naizgled nudi mnogo opcija, no u praksi polja koja su nužna za popuniti administratoru kataloga neće oduzeti previše vremena. Evo tablice s pojašnjenim onim elementima koji su potrebni kako bi proizvod mogli dodati u katalog i kako bi njegove karakteristike bile dovoljno dobro informativne za potencijalnog kupca:
U ovom polju definiramo šifru proizvoda - važno je da unutar kataloga bude jedinstvena i da se naknadno ne mijenja. U tu svrhu bar code je odlična opcija. Pomoću opcije "Vidljivo" moguće je odrediti hoće li kupac proizvoda vidjeti šifru ili neće.
Za novi proizvod definiramo kategoriju na način da izaberemo jednu od ponuđenih s liste padajućeg izbornika. Ako tražena kategorija ne postoji, novu možemo dodati klikom na gdje se zatim otvara novi dijaloški okvir. Kako se točno dodaju nove kategorije, pojasnit ćemo kasnije.
Za novi proizvod definiramo brend kojem pripada. Ako ciljani brend ne postoji na listi, moguće ga je dodati na sličan način kao što se dodaju nove kategorije.
Ako se proizvod može definirati s više kategorija, dodatne možemo dodati s liste postojećih putem ovog editora, dodatne kategorije ako nemate navedeno se može naručiti na zahtjev i prema potrebi.
Ovim poljem definiramo cijenu proizvoda u eurima. Iza decimalne točke se po potrebi mogu navesti eurocenti.
Ako za pojedini proizvod postoji popust, on se može navesti u ovom polju.
Primjerice, popust od 10% definirao bi se s decimalnim brojem 10.00.
Stavljanjem kvačice na ovaj kvadratić moguće je uključiti mehanizam automatskog izračunavanja cijene koji se temelji na unesenim podacima za osnovnu cijenu i popust. Cijena koja se generira obično se opisuje kao "akcijska".
"Akcijska cijena" koja se definira na temelju funkcionalnosti "Izračun cijene". Može se ručno unijeti ako se isključi ranije spomenuta funkcionalnost.
Na cijenu se pribraja porez. Stopa se bira na temelju ranije definiranih opcija (u Hrvatskoj je trenutno standarna porezna stopa od 25%).
Ako je već u unesenu cijenu uključen porez (vrijednost ispod labele "Osnovna cijena), nema ga potrebe jos jednom izračunavati pa se zbog toga stavlja kvačica na ovaj kvadratić.
Unosimo raspoloživu količinu za novi proizvod.
Ako želimo da prilikom stavljanja pojedinog proizvoda u košaricu bude obvezan odabir varijacije (recimo da kupac mora za majicu odabrati prvo boju i veličinu), onda kod ove funkcionalnosti stavimo kvačicu.
Za svaki proizvod u katalogu možemo odabrati je li moguće komentirati iste od strane kupaca.
Definiramo naziv proizvoda koji će biti vidljiv kupcu u katalogu. Naslov je moguće odrediti različito za sve jezike koje podržava web mjesto.
Napomena: Kopiraj Naslov, Slug i Sadržaj na ostale jezike se može naručiti na zahtjev tj. doraditi ako imate višejezičnu stranicu.
Pokušat ćemo sada u katalog dodati novi proizvod. Definirati ćemo njegove karakteristike putem polja koje smo objasnili u tablici, s time da ćemo se dotaknuti još nekih dodatnih funkcionalnosti kataloga koji se tiču određivanja varijacija, izdvojenih te povezanih proizvoda.