Dashboarda (upravljačka ploča) Marker CMS administracije
Što je CMS?
CMS (Content Management Sustav - Sustav za upravljanje sadržajem) je osnovni upravljački sustav svake web stranice koju izrađujemo, a služi za olakšani unos sadržaja na vašu web stranicu ili web trgovinu. Što znači da mi pripremamo sve prema dizajnu, a vi samo unašate sadržaj koji će se automatski smjestiti i oblikovati na predviđenu poziciju.
Kako biste se mogli prijaviti na Vaše administracijsko sučelje za uređivanje stranice, sigurno ste dobili link na e-mail za pristup privremenoj adresi administracije u obliku :
http://imedomene.markerdemo.info/admin ili http://imedomene.markerdev.info/admin
Pri čemu je imedomene obično naziv vašeg projekta vaše domene te se u početnoj fazi projekta navedeno naziva i testno okruženje prije nego je lansirani sam projekt gdje se tada i naziv domene mijenja unutar samog dashboarda.
Bitno je naglasiti da je to imedomene jedinstveno samo za Vas ili Vašu tvrtku.
Nakon prijave, administracijsko sučelje bi trebalo biti slično ovome što je prikazano na slici ispod:
U nastavku ćemo pojasniti čemu služe pojedini dijelovi početne stranice administracije.
Primjer administracije nalazi se na slici niže (izgled administracije varira ovisno o tome što je dogovoreno za Vašu web stranicu, odnosno web trgovinu - webshop).
Niže u uputama nalazi se opis izbornika i podizbornika (“mogućnosti”) unutar samog CMS-a sukladno projektnoj dokumentaciji.
Sami naslovi u daljnjem opisu su kreirani na način da odmah opisuju gdje se unutar izbornika nalazi sama mogućnost.
U ovom primjeru će veliki naslov demo.marker.hr/administracija uvijek voditi na početnu stranicu, da je vidite onako kako je vide posjetitelji vaše web stranice.
U ovom dijelu će uvijek na svim stranicama administracije biti dostupni sljedeći linkovi, kada se sa strelicom miša dođe iznad e-mail adrese prijave. Otvara se padajuća lista sa sljedećim opcijama:
uredi profil - pogledajte na linku kako jednostavno izgleda i kako se koristi uređivanje vlastitog profila u administraciji;
promjena lozinke - pogledajte na ovom linku kako možete izmjeniti lozinku za pristup administraciji;
moje aktivnosti - pogledajte arhivu vaših aktivnosti unutar administracije;
novo u Marker CMS-u - pogledajte na linku pregled nadogradnji Marker CMS-a;
pomoć - link prema ovim uputstvima za korištenje CMS-a;
odjava - putem ovog linka se odjavljujete iz administracije, te je za ponovno uređivanje, potrebna ponovna prijava.
3. Link pokraj, administracija će uvijek voditi na početnu stranicu administracije, ovo što je na slici iznad;
4. Putem ovog polja unošenjem pojma koji se nalazi negdje na web stranicama moguće je pretražiti cijeli CMS sustav;
5. U ovom dijelu se nalazi srž administracije, izbornik sa svim mogućnostima uređivanja kompletne internet stranice ili internet trgovine, u ovom gornjem slučaju na slici to su:
Katalog - pogledajte na linku kako se uređuje katalog proizvoda;
CMS - pogledajte na linku kako se uređuje stranica putem CMS-a;
FAQ - pogledajte na linku kako se upravlja pitanjima i kreiraju se pitanja prema FAQ kategorijama na web trgovini;
Feedback - pogledajte na linku kako se upravlja komentarima i ocjenama korisnika vaše web stranice;
GDPR - pogledajte na linku kako se upravlja GDPR tekstovima i privolama;
Lokacije - pogledajte na linku kako se uređuju lokacije tj. poslovnice(točke) na web trgovini;
Loyalty - pogledajte na linku kako se uređuje loyalty i definira;
Newsletter - pogledajte na linku informacije o zadnjim pretplatnicima na vašu web trgovinu;
Ankete - pogledajte na linku kako se uređuju ankete na stranici;
Objave - pogledajte na linku kako se uređuju objave na stranici;
Rotator - pogledajte na linku kako urediti rotator vaše web stranice;
Webshop - pogledajte na linku kako upravljati webshopom na vašoj web stranici;
Korisnici - pogledajtu na linku kako upravljati s korisnicima i njihovim pravima pristupa;
6. Brz uvid administratoru web stranice / web trgovine u sadržaje koje treba objaviti na web stranici, odnosno u narudžbe kupaca koje treba obraditi. Objave i narudžbe za obradu su istaknute podebljanim (bold) fontom.
7. Pregled zadnjih aktivnosti koje su od strane administratora napravljene na web stranici / web trgovini;
8. Pregled dijela statistika web stranice / web trgovine koji se isključivo može pratiti po NOVOME putem Google analyticsa;
9. Provjera i pregled Webshop prometa;
10. Pregled proizvoda u administraciji, brzi pregled istih.
11. Pregled objava u administraciji, brzi pregled istih.
12. Pregled zadnjih pretplatnika na newsletter, brzi pregled istih.
Pregled osnovnih informacija o trenutnoj verziji CMS-a - url adresa stranice koju podržava CMS, trenutna verzija CMS-a, e-mail adresa administratora koji upravlja web stranicom, minimalni zahtjevi za korištenje CMS-a (verzije web preglednika), poveznica na stranice Markerove pomoći, povratak na vrh.
NAPOMENA
Broj vidljivih modula na dashboardu (Katalog, CMS, Feedback itd.) ovisi prvenstveno o tome što je sve prilikom izgradnje web stranice bilo implementirano prema važećem ugovoru između Markera i pojedinog klijenta.