Korisnici
Repozitorij svih korisnika koji na neki način vrše interakciju s web mjestom bio bi upravo modul "Korisnici" kojeg možemo pronaći na glavnom izborniku Markerovog CMS-a:
Njegova funkcija je sljedeća - pratiti tko je sve registriran na portalu/web trgovini, u koju kategoriju korisnika spada i kakve su mu ovlasti na raspolaganju. Osim praćenja, modul kroz model "Ovlasti" dopušta i manipulaciju s grupama korisnika, tj. njihovim ovlastima - iako je taj posao do sada radila uglavnom Markerova podrška, postoji mogućnost da administratori koje koriste ovaj CMS, jednom sami preuzmu te zadaće kada je u pitanju njihovo vlastito web mjesto.
Budući da je to trenutno samo mogućnost, za sada ćemo se zadržati na onom najvažnijem modelu za svakog administratora - modelu "Korisnici".
Korisnici
Bez obzira bili administrator web mjesta ili registrirani posjetioc, sigurno je kako ćete se sa svojim podacima pronaći u modelu Korisnici, na listi koja izgleda ovako:
Ona je opisana nekolicinom atributa (nazivi kolona):
Email/ime i prezime - navode se podaci vezani uz identitet pojedinca i njegovu email adresu
Aktivan - status koji provjerava je li korisnik putem maila potvrdio svoj korisnički račun
Osoblje - status koji provjerava je li korisnik zaposlenik poslovnog subjekta u čijem je vlasništvu web mjesto podržano ovim CMS-om
Newsletter - status koji provjerava je li korisnik preplaćen na sadržaje web mjesta
Grupa/Datum registracije/Zadnja prijava - definira se u koju grupu spada korisnik (tj. ovlasti koji proizlate iz pojedine grupe), kada se regisrirao na portal te zadnji puta prijavio.
Osim pregleda korisnika, nad njima je moguće izvršiti i određene grupne radnje. To je ostvarivo putem izbornika koji se nalazi iznad kolone "Email/Ime i prezime", na način da se kvačicom () označe željeni korisnici te se izabere jedna od dostupnih grupnih radnji:
Polje Aktivan u Ne - korisnički račun je označen neaktivnim
Polje Aktivan u Da - korisnički račun je označen aktivnim (važećim)
Polje Osoblje u Ne - registrirani korisnik koji više nije zaposlenik poslovnog subjekta u čijem vlaštivu je web trgovina/web mjesto, uklanja se iz grupe "Osoblje"
Polje Osoblje u Da - registrirani korisnik pristupa grupi Osoblje kako bi mogao izvršavati svoju poslovnu funkciju
Polje Newsletter u Ne - registrirani korisnik prestaje redovito primati newsletter
Polje Newsletter u Da - registrirani korisnik počinje primati ili već prima newsletter
Polje Pošalji novu lozinku u Ne - korisniku se ne šalje nova lozinka
Polje Pošalji novu lozinku u Da - korisniku se šalje nova lozinka
Ako postoji potreba pronalaska specifičnog korisnika, to je moguće realizirati uz pomoć filtriranja, odnosno pretraživanja ako znamo kojeg točno korisnika tražimo.
Na slici koja je ovdje navedena, vidljiva je nekolicina filtera - budući da smo ih već objasnili u kontekstu opisa kolona, dovoljno je znati kako uključivanje jedne od opcija rezultata pretraživanja isključuje sve one korisnike koji ne spadaju u izabrani filter. Na taj način, moguće je relativno precizno i brzo pronaći traženog korisnika, posebice ako smo u polje "Pretraga" sposobni upisati njegovo ime ili email adresu.
Pogledajmo sada koje su sve funkcije prisutne u editoru za korisnike:
Ističe se nekolicina labela pa da ih pobliže objasnimo u tablici, prvenstveno one vezane uz korisnički račun:
Riječ je o email adresi s kojom se korisnik registrirao na web mjesto.
Pomoću ovog polja označavamo je li korisnički račun aktivan, tj. može li se korisnik svojim logim podacima prijaviti na web mjesto.
S ovim poljem definiramo ima li korisnik pristup administraciji web mjesta. Kvačica označava da ima.
Stavljanjem kvačice kod ove labele CMS-u se daje do znanja da korisniku resetira lozinku i kreira novu.
Ako se označi ova opcija, prilikom resetiranja lozinke ili nekog slanja obavijesti korisniku, administratoru se automatski šalje kopija.
Po pitanju ostalih podataka, moguće je još detaljnije urediti osnovne i dodatne podatke o korisniku, no te stvari rijetko radi administrator - obično je to obveza kreatora korisničkog računa. Po pitanju ovlasti, njih je u teoriji moguće proizvoljno svakom korisniku posebno dodjeljivati, no u praksi one se obično definiraju unutar grupe korisnika u koje se svrstava svaki registrirani član web mjesta.
Kreiranje korisnika unutar CMS administracije:
Klikom na tipku Dodaj se mogu dodati korisnici, link je u administraciji ovakav: https://mojprojekt.hr/admin/auth/user/ (gdje mojprojekt.hr je domena)
U screenshotu je primjer popunjavanja:
dio Korisnički račun
obavezno popunjavate email
polje Aktivan ostavite PRAZNO
polje Registriran uključite
ostala polja kao i do sada
dio Slanje email obavijesti
uključite samo Obavijest korisniku, sve ostalo isključeno
dio Osnovnoi podaci o korisniku
popunjavati kao i do sada, preporuka popuniti Ime, Prezime i Telefon
Spremi
Nakon toga korisnik na email obavijest gdje može aktivirati svoj račun i postaviti lozinku.
Resetiranje lozinke aktivnom korisniku:
Ako je korisnik Aktivan ali nekim slučajem ne može resetirati lozinku na svojem profilu, administrator u tom može na korisničkom računu postaviti Zahtjev za promjenu lozinke te se tada email šalje za izmjenu lozinke.