Kuponi
Jedan od čestih marketinških alata za ostvarivanje određenih promotivnih kampanja je svakako podrška kupcima putem kupona. Riječ je o mehanizmu nelimitiranih ili limitiranih online kodova pomoću koji je za određeni spektar artikala (ili samo jedan artikl) moguće ostvariti određeni popust, odnosno posebno sniženje na zadanu cijenu. Kako bi kuponi mogli funkcionirati u sklopu webshopa, potrebno ih podržati pomoću zasebnog modula kojeg ćemo pojasniti u nastavku.
Do liste kupona dolazi putem "Webshop" izbornika, opcija "kuponi":
Klikom na označenu opciju otvara se sljedeća lista:
Na njoj je vidljiva lista kupona koji se su opisani nekolicinom atributa (nazivi kolona):
Kategorija - kupone opisuje kao jednokratne (invidualne) ili grupne koji se mogu odjednom koristiti od strane više kupaca;
Način korištenja - označava primjenjivost kupona u kontekstu cijene proizvode (sa ili bez dostave);
Šifra za korištenje - jedinstven broj kupona kojeg kupac upisuje i s kojim ostvaruje pravo popusta na određeni asortiman proizvoda;
Vrsta popusta - označava način realizacije popusta koji može biti fiksni iznos (novčani) ili postatak na određenu cijenu;
Iznos - unosi se vrijednost koja se odnosi na definiranu vrstu popusta -> u slučaju fiksnog iznosa to je neki decimalni broj (npr 49.00 što označava iznos od 49kn), dok u slučaju postotka unosi se cijeli broj (npr. 5 što označava 5%);
Datum odobrenja - datum i vrijeme od kada kupon vrijedi;
Datum isteka - datum i vrijeme do kada kupon vrijedi -> ako se polje ostavi praznim, kupon ima neograničeno trajanje;
Maksimalno korištenja - maksimalni broj narudžbi za koje se kupon može iskoristiti;
Iskorišteno kupona - broj narudžbi u kojima je kupon iskorišten;
Komentar/napomena - polje gdje administrator web shopa može ostaviti neku napomenu vezanu uz pojedini kupon.
Sada kada znamo najvažnije karakteristike kupona, pokušat ćemo pomoću nekoliko sljedećih koraka kreirati novi. Kao uvijek do sada, krećemo s klikon na ikonu koja otvara sljedeći editor:
Nakon dolaska u njega, primjećujemo tri različite podkategorije za uređivanje kupona:
Osnovno - definiramo osnovne karakteristike kupona koje uključuju kategoriju, način korištenja, vrsta popusta koja se ostvaruje i sl;
Ograničenje korištenja - određujemo koja će sva ograničenja imati pojedini kupon;
Poklon bon - kupon se može definirati i kao poklon -> bilo da se radilo o nagrađivanju kupca za određenu narudžbu ili o realizaciji dodatne vrijednosti za akviziciju i korištenje pojedinog kupona.
Osnovne karakteristike kupona
Probat ćemo sada odrediti osnove značajke našeg novog kupona:
Prvo definiramo kategoriju (tip) -> hoće li biti namijenjen jednoj osobi kao invidualni, ili će jedan kupon moći odjednom koristiti više ljudi. Recimo da će naš novi kupon biti grupni.
Određujemo područje nad kojim će se primjenjivati efekt kupona->u našem primjeru to će biti na razini cijene proizvoda koja uključuje i troškove dostave.
U ovo polje se unosi kod koji će biti ona vrijednost koju kupac može iskoristiti u svrhu ostvarivanja popusta koji mu garantira pojedini kod. Preporuča se da se polje ostavi praznim kako bi CMS sam izgenerirao jedinstveni kod. Razmaci, posebni znakovi poput: !%&? i slični znakovi NISU dozvoljeni u šifri za korištenje.
Definiramo hoće li popust koji se ostvaruje s kuponom biti neki fiksni novčani iznos ili postotno smanjivanje cjelokupnog iznosa proizvoda. Mi smo se ovaj puta odlučili za postotak.
Određujemo iznos popusta -> u našem slučaju to će biti 10%.
Ako je kupon bio već korišten, u ovom polju će biti registrirano dosadašnji iskorišten iznos. Riječ je o mogućnosti sustava da dinamično prati stanje sa svakim važećim kuponom (ako primjerice umjesto postotnog sniženja koristimo novčanu vrijednost kupona) koji je unutar CMS-a prepoznat prema određenoj šifri. Polje dakle ostavljamo prazno.
Sada kada smo definirali osnovne značajke novog kupona, bilo bi dobro još odrediti i neka ograničenja.
Ograničenja kupona
Definiramo datum i vrijeme od kada vrijedi naš novi kupon. To je moguće postaviti klikom na ikonu kalendara ili klikom na poveznicu "Trenutno" koja automatski učitava aktualno vrijeme koje je zabilježeno na sustavu.
Određujemo vremenski period tijekom kojeg će kupon biti važeći - u našem primjeru, to će biti 10 dana od datuma koji je postavljen kao "Datum odobrenja".
Određujemo datum isteka kupona. Budući da smo već odredili period od 10 dana unutar kojih će kupon biti važeći, u ovo polje glede našeg primjera nije potrebno unositi podatke.
Definiramo broj narudžbi za koji će kupon biti primjenjiv. U našem primjeru biti će 100 narudžbi nakon koji će kupon postati nevažeći (osim ako prije toga ne istekne).
Ovo polje ostavljamo prazno budući da ima svrhu aktivnog praćenja broja iskorištenih narudžbi čiju gornju granicu smo definirali poljem "Maksimalno korištenja".
Budući da smo kupon definirali kao grupni, limitirat ćemo ga na 50 korisnika koji ga mogu iskoristiti u našoj web trgovini.
S ovim poljem određujemo minimalni iznos narudžbe koji je potreban kako bi novi kupon bio primjenjiv u svrhu ostvarivanja 10% popusta. Recimo da je to iznos od 200€.
Naposljetku, potrebno je još samo specificirati za koje konkretno proizvode će vrijediti kupon. To je dakako opcionalno budući da smo već s visinom narudžbe odredili kako će za sve narudžbe iznad 200€ kupon biti valjan, no ako želimo, možemo još reducirati opseg primjenjivosti. Evo kako bi to izgledalo kada bi kupon ograničili na dva proizvoda iz kataloga:
Kada smo zadovoljni sa svim unešenim parametrima, potrebno je još samo kliknuti na kako bi se kupon dodao na listu aktualnih.
Poklon bon
Osim kreiranja kupona, Markerov CMS omoguću i realizaciju Poklon bonova koji se mogu vezati uz određenu narudžbu kao "nagrada" kupcu što je primjerice iskoristio neku promociju i kupio proizvod. Modul "Poklon bon" editora "Kuponi" tako daje mogućnost da popunjavanjem sljedećeg obrasca kupac ima mogućnost sebe ili nekog drugog obradovati s bonom, odnosno kuponom koji će biti primjenjiv u sustavu web trgovine za proizvode koje smo definirali.