Pravila povezivanja
Pravila povezivanja se koriste za automatski ispis proizvoda na različitim listama povezivanja (Povezani proizvodi, Često kupljeno zajedno, ...).
Za svaku listu je potrebno kreirati novo pravilo povezivanja. Jedna lista povezivanja može imati više pravila, u tom slučaju će se najprije gledati pravilo s manjom pozicijom (npr. 1) i ako to pravilo nije zadovoljeno (nema ni jednog proizvoda koji odgovara pravilu) onda se gleda pravilo sa slijedećom pozicijom (npr. 2).
Najprije se unose općenite informacije - lista za koju će pravilo vrijediti, kategorije koje se povezuju i broj proizvoda koji će se prikazivati na listi (screenshot-1).
Nakon toga se unose stavke koje detaljnije definiraju pravila (screenshot-2).
Na razini pravila najprije se gleda prva stavka i ako ona nije zadovoljena onda se prelazi na drugu stavku itd.
Ako je postavljeno da se na listi prikazuje 5 proizvoda, a prvu stavku zadovoljavaju samo 3 proizvoda, ostatak proizvoda će se tražiti iz stavke 2 (prikazivati će se 3 proizvoda koja zadovoljavaju stavku 1 i 2 proizvoda koja zadovoljavaju stavku 2).
Dakle - najprije se gleda pravilo 1 i stavka 1, nakon toga pravilo 1 i stavka 2, pa pravilo 1 i stavka 3, (...), nakon toga pravilo 2 i stavka 1 itd.
U stavke je moguće do raznih detalja definirati kakvi proizvodi će se prikazivati na listi. U Karakteristike glavnog proizvoda unose se podaci o glavnom proizvodu (proizvodu kojeg korisnik gleda, odnosno proizvodu kojeg želimo povezati s nekim drugim proizvodima), a u Prikaži/poveži s se unose karakteristike proizvoda koje želimo povezati s glavnim proizvodom.
Opisi:
Karakteristike glavnog proizvoda
Od cijene / Do cijene
Unos fiksne cijene (npr. ovo pravilo vrijedi samo za proizvode od 500 do 1000kn, a za proizvode od 1001 do 2000 kn će vrijediti neko drugo pravilo)
Brand
Pravilo vrijedi samo ako je glavni proizvod u odabranom brandu
Stavka atr.
Pravilo vrijedi samo ako glavni proizvod ima odabranu stavku atributa (ili više njih)
Prikaži/poveži s
Vrsta cijene / Od cijene / Do cijene
Bira se fiksni ili postotni iznos cjene za proizvode koji će se prikazivati na listi povezivanja. Npr. ako se u Od cijene i Do cijene unese postotni iznos od 20% prikazivati će se proizvodi 20% skuplji i 20% jeftiniji od glavnog proizvoda (korisno ako želimo prikazati proizvode u sličnom cjenovnom rangu)
Brand
U povezanim proizvodima će se prikazivati samo proizvodi odabranog branda
Isti kao glavni proizvod
Ako je označeno onda će se prikazivati samo proizvodi koji su istog branda kao i glavni proizvod
Ista vrijednost atributa
Ovdje se bira jedan ili više atributa koji moraju biti isti na glavnom i povezanom proizvodu. Primjerice ako želimo povezati sve proizvode koji su iste boje i iste veličine onda ćemo ovdje odabrati atribut Boja i atribut Veličina. Da bi pravilo bilo zadovoljeno, proizvodi moraju imati oba atributa ista. Npr. ako su iste boje, ali nisu iste veličine to ne zadovoljava pravilo. U tom slučaju bi bilo dobro kreirati još jednu stavku gdje će biti odabran samo atribut Veličina i treću stavku gdje će biti odabran samo atribut Boja. Ako sustav ne nađe proizvode iste boje i iste veličine, onda će najprije gledati proizvode iste veličine ali različite boje, a ako ni to ne nađe onda će gledati proizvode iste boje ali različite veličine.
Stavka atr.
Ovdje se bira točna stavka atributa koja bi trebala postojati na proizvodima koje želimo prikazati na listi povezivanja. Npr. želimo prikazati samo proizvode crvene boje.
Br. proizvoda
Upisuje se broj proizvoda koji će se prikazivati na listi
Sortiranje
Bira se način sortiranja proizvoda na listi
Starost
Bira se starost proizvoda koji se prikazuju na listi
Pojam u naslovu
Traže se samo proizvodi sa određenom riječi u naslovu
Primjer 1.
Želimo povezati proizvode koji se mogu kupiti zajedno i prikazati ih na listi Često kupljeno zajedno (npr. Uz haljine želimo prikazati cipele, uz satove želimo prikazati remene, uz bicikle želimo prikazati kacige i sl.).
Prvo pravilo (za listu Često kupljeno zajedno) povezuje sve proizvode iz Kategorije 1 sa proizvodima iz Kategorije 2.
Prva stavka definira da su proizvodi istog branda i iste boje kao glavni proizvod, a druga stavka definira da su proizvodi istog branda i iste veličine kao glavni proizvod.
Ako postoje proizvodi iste boje i istog branda u Kategoriji 2 onda će se oni prikazati na listi povezivanja Često kupljeno zajedno. Ako ne postoje takvi proizvodi, onda se provjerava postoje li proizvodi istog branda i iste veličine. Ako postoje takvi proizvodi oni će se prikazivati, a ako ne postoje ima više opcija:
1. ne postoji drugo pravilo za tu listu
Ako je dogovoreno da se lista ne prikazuje kad nema odgovarajućih proizvoda onda se neće prikazivati.
Ako je dogovoreno da se lista prikazuje bez obzira na to ima li odgovarajućih proizvoda ili nema, onda se prikazuju nasumični proizvodi (ne moraju biti iste boje) iz Kategorije 2 koju smo postavili kao osnovno pravilo povezivanja.
2. postoji drugo pravilo za tu listu
Drugo pravilo (za listu Često kupljeno zajedno) povezuje sve proizvode iz Kategorije 1 sa proizvodima iste boje iz Kategorije 3.
Ako nema ni takvih proizvoda, onda opet postoji opcija da se prikazuju nasumični proizvodi iz Kategorije 3 ili da se gleda četvrto pravilo za tu listu povezivanja ako postoji.
Takva lista pravila može ići do razine koje klijent želi, bitno je samo da se najprije gleda pravilo s manjom pozicijom i ako to pravilo nije zadovoljeno, prelazi se na slijedeće pravilo itd.
Primjer 2.
Na listi Slični proizvodi želimo prikazati proizvode iz iste kategorije u otprilike istom rangu cijena. Prvo pravilo za listu Slični proizvodi povezuje sve proizvode iz iste kategorije (označavamo checkbox Ista kao glavni proizvod). U stavkama se unosi Vrsta cijene – Postotni rang, a u Od cijene i Do cijene unosimo 20.00. U drugu stavku unosimo istu vrstu cijene, ali iznos 50.00.
Time će se na listi prikazivati proizvodi s 20% višom ili nižom cijenom od glavnog proizvoda, a ako ne postoje takvi proizvodi onda će se prikazivati proizvodi s 50% višom ili nižom cijenom.
Primjer 3.
Na listi Često kupljeno zajedno želimo prikazati povezane proizvode, ali ovisno o cijeni glavnog proizvoda varira cijena povezanih proizvoda. Npr. uz bicikle do 5000kn želimo prikazati kacige do 300kn, a uz bicikle do 3000kn želimo kacige do 150kn.
U kategorija ćemo odabrati Bicikli, a Poveži s biramo Kacige.
Prva stavka
Karakteristike glavnog proizvoda > Do cijene = 5000.00
Prikaži/poveži s > Do cijene = 300.00
Druga stavka
Karakteristike glavnog proizvoda > Do cijene = 3000.00
Prikaži/poveži s > Do cijene = 150.00