Feedback (Komentiranje i ocjenivanje proizvoda)

Feedback je modul CMS sustava koji na web mjestu ima ulogu podrške sustava komentara i ocjenjivanja objavljenog sadržaja. Modul je moguće pronaći u glavnom izborniku, a sadrži tri sljedeće opcije:

U nastavku ćemo objasniti komentare.

Komentari

Klikom na opciju "Komentari" otvara se sljedeća lista:

Ona sadrži popis komentara koje su korisnici ostavili kod pojedinih članaka ili proizvoda iz kataloga. Riječ je o važnom modulu budući da je komentare često potrebno administrirati ako dolazi do kršenja određenih "pravila ponašanja" koje ima svako web mjesto. Objavljeni komentari su opisani nekolicinom atributa (nazivi kolona) pa ćemo ih detaljnije objasniti u tablici ispod:

 Jedinstveni identifikator svakog komentara koji se generira automatski. Prema njemu CMS prepoznaje komentar u sustavu i omogućuje nad njime određene grupne radnje.

Prikazuje na koji tip sadržaja se odnosi komentar. Obično je riječ o nekakvom objavljenom članku ili proizvodu iz kataloga.

Prikazuje na kojem jezičnom izdanju stranice je objavljen komentar.

 Prikazuje naslov objavljenog komentara. Obično je to pojam koji ima dodan "RE:" (kratica za eng. pojam reply) na naziv članka/proizvoda.

Prikazuje ime/nadimak onoga tko je ostavio komentar.

U koloni ispod vidljivi su sažeci poruka koje su ostavili korisnici.

Definira status komentara, tj. je li objavljen na webu ili nije.

 Budući da se komentari od strane drugih korisnika mogu označavati sa slažem se (+1) ili ne slažem se (-1), ova kolona bilježi trenutno brojčano stanje pojedinog komentara tj. je li komentar primio više pozitivnih ili negativnih glasova.

Bilježi ukupan broj glasova (i pozitivnih i negativnih) za neki komentar.

Odnosi se na vrijeme i datum objavljivanja komentara.

Riječ je o virtualnoj adresi računala s kojeg je korisnik pristupio stranici i objavio svoj komentar.

Sada kada znamo što predstavlja pojedina kolona, možemo objasniti grupne radnje koje se mogu izvoditi nad više komentara odjednom. Njima se pristupa klikom na izbornik  koji putem padajuće liste nudi sljedeće opcije:

Obriši odabrano - omogućuje brisanje označenih komentara;

Polje Status u Za Pregled - status komentara moguće je promijeniti iz Objavljeno u stanje koje je samo vidljivo administratoru CMS-a (komentar dakle nije javno dostupan za čitanje);

Polje Status u Spam - komentar je moguće označiti kao spam - CMS ga tada skriva budući da je riječ obično o nekakvoj poruci koju je generirao "robot" na internetu u svrhu (lažnog) oglašavanja;

Polje Status u Objavljeno - komentar koji nije bio javan moguće je objaviti;

Polje Vrste sadržaja u Proizvodi - odnosi se na mijenjanje tipa sadržaja iz Objave u Proizvode na koji se odnosi komentar;

Polje Vrste sadržaja u Objave - odnosi se na mijenjanje tipa sadržaja iz Proizvoda u Objave na koji se odnosi komentar.

Sve navedene grupne radnje za više komentara odjednom moguće je primijeniti na način da se željeni komentari označe kvačicom () te se nakon odabira jedne od grupnih radnja koje smo nabrojili, klikne na ikonu kako bi se realizirala željena funkcionalnost.

U slučaju da želimo urediti objavljeni komentar od strane korisnika, potrebno je kliknuti na ikonu kako bi se otvorio sljedeći editor:

Od ove gomile opcija, administratoru će obično biti važne samo dvije opcije:

1. U odjeljku "Sadržaj" lista Status gdje je moguće objavljeni komentar označiti kao spam ili "za pregled", gdje s potonjom opcijom komentar postaje vidljiv isključivo administratoru web mjesta.

2. U odjeljku "Komentar", najvažnije je polje Poruka gdje je moguće urediti sadržaj objavljenog komentara.

Sadržaj većine ostalih polja generira se automatski te ih obično nema potrebe uređivati. 

Revizija komentara

Uzevši u obzir činjenicu kako se komentari mogu ocjenjivati s pozitvnim i negativnim predznakom (+1 za slažem se, -1 za ne slažem se), to se treba negdje zabilježiti. To negdje upravo je modul "Revizije komentara" koji je druga opcija izbornika Feedback. Klikom na nju, otvara se sljedeća lista:

Ona dakle nudi popis svih revizija, tj. ocjena pojedinih komentara od strane registriranih posjetitelja web mjesta. Po pitanju kolona, bitno je prepoznati tko je dao pojedini komentar (ime/nadimak korisnik vidljiv je u koloni "Korisnik") te status revizije. Ovdje obično administrator i nema što raditi budući da cijeli modul više služi u informativne svrhe.

Obavijesti

U Markerovom web shopu obično postoji mogućnost da u slučaju nedostupnosti određenog artikla, korisnik može zatražiti da ga se obavijesti ukoliko on opet postane raspoloživ. Budući da je taj proces informiranja automatiziran (CMS sam šalje unaprijed definiranu poruku kada se status raspoložive količine promijeni s 0 na neku veću vrijednost), ovaj modul kao treća opcija u izborniku Feedback daje uvid u to kada i kome su poslane obavijesti oko željenih artikala. Primjer takve liste navodimo u nastavku:

Ova lista obavijesti administratoru web shopa uglavnom služi u informativne svrhe.